Rabu, 4 November 2009

Maan najah fil imtihan sahabat-sahabat..

A few words to ponder...

{kak AC to jaja}
" Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanajan urusan (yang dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" [Ath-Thalaq:2-3]


{fiey to jaja}
"our greatest glory is not in never failing but in rising evert time we failed"


{Dayah to jaja}
"Allah test us often and for every pain He gives us, provided we are patient, is followed by rich again. So, whenever we feel that everything going wrong, it's just Allah's way to make our spirit strong.Don't judge life by one difficult season, persevere to the best of our ability thru the difficulty pathes and better things are sure to come some time later...."


{C'na to jaja}
Dalam diari pejuang, tiada masalah yang merumitkan, ujian yang melemahkan, bala yang menyusahkan, bahkan semua itu dijadikan batu loncatan untuk menjadikan kita lebih hebat dan tepu dengan masalah dan ujian. cuma sesekali airmata merembes menerjah pipi, lambang kekerdilan kudrat hamba berdepan dengan belaiain Pencipta, sebagai tanda ingatanNya. Selamat berjuang sahabatku. Semoga tabah dan thabat dalam perjuangan."


Kata-kata semangat yang dilihat hampir tiap hari tiap kali ada peluang duduk di meja tulis...Semuanya hadiah dari sahabat2... itulah indahnya persahabatan...saling menguatkan dan saling mengingatkan...

Untuk semua sahabat2, dan siapa sahaja yang mengenali...Good Luck Exam...and do your best..jangan berputus asa sebelum berjuang..sesungguhnya perjuangan ini masih panjang..dan exam, belajar hanyalah sebahagian kecil catatan dalam diari perjuangan kita...apapun...treat everything seadilnya...Moga rahmat dan redhaNya sentiasa bersama..insyaAllah.

Examination Time table:

PHARMACOTHERAPEUTICS I (4/11) - DONE
Clinical Nutrition (5/11)
OTC (over the counter) Medication (6/11)
Pharmacy Practice IV (10/11)
Quality Assurance (11/11)
Dosage Design II (13/11)
Sterilization & Aseptic Technology (17/11)
Pharmacoepidemiology and Pharmacoeconomics (18/11)
MCQ (19/11)

....still long way to go...tolong doakan yer....semoga kami semua pelajar 4th year farmasi UIAM bleh buat dengan cemerlang dan dimudahkan segala urusan..ameen.

0 ulasan:

Catat Ulasan